Български Енергиен Форум

АДВОКАТЪТ,ОСЪДИЛ Е.ОН: ПОТРЕБИТЕЛИТЕ СА БЕЗСИЛНИ, КОГАТО ИМ ДОСТАВЯТ НЕКАЧЕСТВЕН ТОК

Публикувано от
|

000002Нормалните потребители са изправени пред икономическа безсмислица, когато заради ниско напрежение е изгоряла кафеварка и са платили 20 лева за нова или е изгоряла пералня и са дали 200 лева за ремонт. За да започнат някакви дела, само разходите по експертизи и други подобни ще струват много повече от размера на иска. Точно на това разчита Е.ОН. Така обяснява нещата адвокатът Иван Кръстев, спечелил вече дела срещу енергийния монополист в Североизточна България.

Името на адвокат Иван Кръстев нашумя през 2006 г. Като представител на сдружението “Национална лига – потребители на услуги” той заведе съдебен иск срещу “Електроразпределение – Варна” за установяване на качеството на тока в 139 села от Варненска област. След назначената проверка на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране бе констатирано, че токът наистина не отговаря на стандарта.

През следващата 2007 г. адвокат Кръстев спечели други две дела срещу “Електроразпределение-Варна”. За къща, изгоряла при пожар заради некачествен ток в аксаковското село Осеново, собствениците на варненското енергоразпределително дружество Е.ОН бяха осъдени да заплатят обезщетение в размер на 111 000 лв. на потърпевшото семейство. За изпепелена промишлена инсталация в същото село немската енергийна компания бе осъдена да заплати и 154 000 лв. на ощетената фирма.

Според Кръстев успехът в тези дела не доведе до подобряване на качеството на тока във Варненско. „Истината е,че огромното количество клиенти на ЕОН в селските райони може би продължават да получават ток с ниско напрежение, чести прекъсвания, като хората търпят множество щети”, заяви адвокатът пред Дарик.

Въпреки записаните успехи в съдебните битки с варненското Енерго, от известно Иван Кръстев вече не се занимава с дела срещу Е.ОН. „Отворя ли веднъж тази врата, през нея се изсипват толкова много хора, които не мога да обслужа. Дневно ме търсят около 10 души. Във времето, в което се занимавах с ЕОН, беше по-скоро с делегирани правомощия от неправителствени организации, а не с отделни граждани”, обясни той.

Според Кръстев разходите по делата спират гражданите да съдят Е.ОН за причинени щети от некачествен ток. „Няма земна сила, която да принуди нормалния потребител, чиято кафеварка е изгоряла, и е платил 20 лева. Или чиято пералня е изгоряла и е платил примерно 200 лева, да започне някакви дела. Това е икономически безсмислено. Само разходите по експертизи и други подобни ще бъдат много повече от размера на иска. Точно на ето това нещо разчита Е.ОН”, обясни адвокатът, спечелил вече дела срещу енергийния монополист в Североизточна България.

Какво още трябва да знаят обикновените граждани при съмнение, че излизането от строя на електроуред в дома или на работното място идва от мрежата? В рамките на 3 работни дни трябва да подадете писмено оплакване до Е.ОН България. Жалбата се подписва лично от клиента, с посочен клиентски номер, точен адрес на обекта и адрес за кореспонденция, телефон за обратна връзка и описание на установените щети. В срок до 24 часа от получаване на жалбата, енергото трябва да изпрати свой представител за изясняване на случая и съставяне на констативен протокол. След разглеждане на обстоятелствата по констативния протокол и при установяване на вина на доставчика, компанията ще изплати обезщетение за извършените разходи по ремонта на повредените уреди. Процедурата е описана в интернет страницата на Е.ОН.

Съдебната зала е другото място, където потърпевшите могат да търсят правата си, при условие че жалбата им не е уважена.
Като се има предвид, че не всички пострадали от некачествен ток решават да търсят своите клиентски права докрай, трудно може да се каже колко точно щети нанасят токовите удари и въобще некачественият ток. Само този понеделник, най-студения ден във Варна от доста време насам, в ЕОН са постъпили 3 жалби от варненски клиенти с жалби за повреди, научи Дарик.

Сред потърпевшите от колебанията в елмрежата през последния уикенд бе и Община Варна. Целият размер на щетите ще стане ясен до края на седмицата. Засега обаче се знае, че само от едно от прекъсванията на електричеството загубата е поне 15 000 лв. Пострадали са предимно компютри, но също така и медицинска апаратура, а сред засегнатите обекти са детски градини и спортни съоръжения. Общината и ЕОН тепърва трябва да се разберат за проблема. Ако това обаче не стане, Общината ще си търси обезщетението в съда, закани се варненският кмет.

Добавяне на коментар

Трябва да сте влезли в за да коментирате.

Предишна публикация:
ТРАЙКОВ: НЯМА ЕРОЗИЯ, ПОЗИЦИЯТА НИ ЗА ГАЗОПРОВОДИТЕ Е ПОСЛЕДОВАТЕЛНА

Икономическият и енергиен министър Трайчо Трайков отхвърли обвиненията, отправени от лидера на СДС Мартин Димитров, че е настъпила ерозия в...

Затвори